Ülkemizde bilinçsiz ilaç kullanımıyla ilgili sıkça yapılan uyarılara rağmen maalesef doktora danışmadan, kulaktan dolma bilgilerle, eş-dost tavsiyesiyle ilaç kullanımı artarak sürmektedir. Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki; size iyi gelen ve tanıdıklarınıza tavsiye ettiğiniz ilaçların çok ciddi sonuçlara yol açabileceği, hastayı kaybetmeye kadar varabilecek ağır durumlar doğurabileceği unutulmamalıdır. Dolayısıyla başka bir insanın hayatıyla ilgili bu kadar büyük bir sorumluluk almadan önce sağduyulu düşünmek gerekir.

Bir insana fayda sağlayan bir ilaç bir başkasında etkisiz kalabilir veya ölümüne sebep olabilir. Çünkü her insanın yapısı farklıdır; organlarının sağlık durumu, vücudunun tolere edip edemeyeceği kimyasal maddeler, bünyesinin alerjik olup olmadığı görecelidir. Bilinçsiz kullanılan ilaçların başında ağrı kesiciler ve antibiyotikler gelmektedir. Özellikle antibiyotikler bir doktor tarafından yazılmadığı takdirde, gereği yokken alındığında oldukça zararlı olan ilaçlardandır. Nezle, grip gibi solunum yolu hastalıklarında, viral hastralıklarda antibiyotiğin etkisi yoktur ve her hastalıkta sağdan soldan duyulan antibiyotikleri kullanmanın sebep olabileceği yan etkiler geri dönüşü olmayan durumlar meydana getirebilir.

Antibiyotiklerin içinde yer alan etken maddelere alerjisi olan birisi bir anda hayatını kaybedebilecek noktaya gelebilir. Üstelik ilaçların kullanılan diğer ilaçlarla etkileşime girmesi de son derece tehlikelidir. Bilinçsizce alınan ilaçlar mide kanaması, ülser, karaciğer fonksiyon bozuklukları, böbreklerde hasar veya aylarca sürebilen ishallere sebep olabilmektedir.

Doktorlara danışmadan, bilinçsizce ilaç kullanmak faydadan çok zarar getirecek çok riskli bir
eylemdir ve bu konuda bilinçli davranmak hayat kurtarır.

Çok önemli bir not olarak psikiyatri ilaçlarına özel olarak değinmek gerekir. Psikiyatri alanında kullanılan ilaçların, dozları ve kullanım şekilleri kişiden kişiye büyük değişiklikler gösterir. İlaca başlama ve sonlandırma süreçleri hekim kontrolünde yapılır. Bunun yanı sıra bu ilaçların beklenmedik yan etkileri de olabileceğinden asla denetimsiz kullanılmamaları gerekir.