“Psikiyatri nedir?” sorusuna “Türkiye Psikiyatri Derneği” internet sitesinde verilen cevap: “Psikiyatri bir tıp dalıdır. Başlıca ilgi alanı beyin hastalıklarıdır. Bu alanda günlük dilde akıl hastalığı, ruh hastalığı, sinirlilik halleri, … denilen durumlar yer alır. Bu hastalıklar düşünce, davranış, duygu değişiklikleri ile kendini gösterir. Psikiyatri bu hastalıkların tanı ve tedavileriyle uğraşır” şeklindedir.

“Ben psikiyatrinin bir bilim dalı olduğuna inanmıyordum, ama çocuğumdaki tedavi sonrası değişimleri gördüğümde bu inancım değişti” demişti cerrahi branşta akademisyen olan bir meslektaşım. Psikiyatri; üniversitelerde anabilim dalı kürsüleri, dal hastaneleri (Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi-RSHH), çoğu hastanelerde yataklı klinikleri, ayaktan poliklinikleri, akademisyenleri, uzmanlık öğrencileri… olan bir branştır. Kendine has literatürü, yazılmış nice kıymetli tıp kitapları, eğitim toplantıları, kongreleri… ile bilimsel olarak üzerinde kafa yorulan bir alandır. Ne bazı meslektaşlarımızın düşündüğü gibi soyut/gizemli ne de halk arasında damgalandığı gibi (“delilerin bölümü” vs.) eksantrik bir daldır.

Bu girişten sonra, bugünden itibaren sizlerle paylaşacağım yazı dizisinde, psikiyatri alanında gözlemlediğim (sorulan sorular, söylenen sözler vs.) yanlış inanışları ve doğru bilgileri paylaşmaya ve konuyu hasta, doktor, hasta yakını boyutunda ele almaya çalışacağım.